AB Ninolab ingår i Ninolabgruppen. En koncern som består av fem företag: AB Ninolab, Nino Labinteriör AB, Wållgrens Kyl AB, A/S Ninolab (DK) och AS Ninolab (NO).
Totalt är vi ca 70 anställda med en omsättning om drygt 200 MSEK. AB Ninolab har sedan 1965 levererat laboratorieutrustning och service till svenska laboratorier inom sjukhus, forskningsinstitutioner och industriföretag. Vår målsättning är att erbjuda marknaden ett brett utbud av apparater och basutrustning. Vi representerar och marknadsför produkter från ett 50-tal etablerade leverantörer.
Vi är ett företag med stark teamkänsla, där alla är lika viktiga när det kommer till att nå våra högt satta mål.
Till vårt huvudkontor i Upplands Väsby söker vi nu en Medarbetare till vår kundsupportgrupp med inriktning på service, lager och logistik
Främsta ansvarsområde:
• Ta emot inkommande servicesamtal samt mail, registrering av serviceorder och fördelning av servicearbeten till våra tekniker
• Lager, logistik, transport – t.ex. leveranshantering, transportbokning, hantering av transportskador, första backup för lageransvarig m.m.
• Ta emot besökare, posthantering • Inköp av kontorsmaterial Personliga egenskaper: • Du trivs med eget ansvar och har förmågan att driva uppgifter framåt och nå avslut
• Du har lätt för att självständigt planera, organisera och genomföra ditt arbete, samt att du även har god samarbetsförmåga
• Du är noggrann, strukturerad och flexibel
• Du har en mycket god social och kommunikativ förmåga, vilket behövs i dina dagliga kontakter såväl externt som internt
• Du är bekväm med kund- och leverantörskontakter på engelska i tal och skrift • Det är en fördel om du har ett tekniskt intresse